စီမံခန့်ခွဲမှုပညာဌာနကို နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းတက္ကသိုလ်(အောက်မြန်မာပြည်) စတင်တည်ထောင်ခဲ့ သည့်အချိန် ၁၉၆၅ခုနှစ်မှစ၍ နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းအဆင့်အားလုံးအတွက် မရှိမဖြစ်လိုအပ်သည့် ဌာနတစ်ခုအနေဖြင့် စတင်ခဲ့ပါသည်။ ၄င်း၏ ပထမအဆင့်မှာ စီမံခန့်ခွဲမှုပညာဌာနကို ပြည်သူ့အုပ်ချုပ်ရေးဌာနအမည်ဖြင့် နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်း လေ့ကျင့်သင်ကြားရေး၏ အစိတ်အပိုင်းတစ်ရပ်ကို ပါဝင်လုပ်ဆောင်ခဲ့ပြီး ထိုစဥ်က နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းများအတွက် မရှိမဖြစ်လိုအပ်သည့် အခြေခံလုပ်ငန်းကျွမ်းကျင်မှု ဘာသာရပ် များကို ပို့ချခဲ့ပါသည်။
ဗဟိုပြည်သူ့လေ့ကျင့်ရေးကျောင်း စတင်ခဲ့ချိန်က ကိုယ်ပိုင်သင်တန်းဆရာဟူ၍မရှိဘဲ အခြားဝန်ကြီးဌာနများမှ အရာထမ်းများကို တွဲဖက်၍ သင်တန်းများကို ပို့ချခဲ့ပါသည်။ ဌာန၏လုပ်ဆောင်မှုများသည် ပြောင်းလဲနေသောအစိုးရ၏မူဝါဒများအတိုင်း တက်ကြွစွာပါဝင်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီး ပြည်ထောင်စုရာထူးဝန်အဖွဲ့၏ လမ်းညွှန်ချက်နှင့်အညီ ဘာသာရပ်အကြောင်းအရာများကို အဆင့်မြှင့်တင်ခြင်း၊ သင်ရိုးညွှန်းတမ်းများကို ခေတ်နှင့်အညီ ပြုစုရေးဆွဲခြင်းတို့ကို ကိုယ်တိုင်ပြောင်းလဲလုပ်ဆောင်ခဲ့ပါသည်။ ထိုအချိန်မှစ၍ စီမံခန့်ခွဲမှုပညာဌာနအနေဖြင့် ၄င်း၏တည်ရှိမှုကို လေ့ကျင့်သင်ကြားမှုနည်းလမ်းမှ ပညာရပ်များသင်ကြားမှုနည်းလမ်းသို့ ကြိုးစားဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။ နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်း ဘွဲ့လွန်ဒီပလိုမာ သင်တန်းများနှင့် အဆင့်မြင့်ဒီပလိုမာသင်တန်းများတွင် ပါဝင်ပို့ချနိုင်ခဲ့ပြီး၊ COVID-19 ကာလအတွင်း Online Learning System ဖြင့် ဖွင့်လှစ်ခဲ့သော အရာထမ်းငယ်အခြေခံသင်တန်းများ၌လည်း စီမံခန့်ခွဲမှုပညာဌာနအနေဖြင့် ပါဝင်ပို့ချခဲ့ပါသည်။
နိုင်ငံတော်၏ မျှော်မှန်းချက်ဖြစ်သည့် ကောင်းမွန်သောအုပ်ချုပ်ရေးနှင့် သန့်ရှင်းသောအစိုးရတစ်ရပ် ပေါ်ထွန်းလာရေးကို ရှေးရှု၍ နိုင်ငံဝန်ထမ်းများအတွက် လိုအပ်သည့် စီမံခန့်ခွဲမှုနှင့် အုပ်ချုပ်မှုစွမ်းရည်များကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်စွမ်းရှိလိမ့်မည်ဖြစ်သော ပညာရှင်ပီသသည့် ကျင့်ဝတ်များ၊ ကျွမ်းကျင်မှုများနှင့် ညီညွတ်သည့် စီမံခန့်ခွဲမှုဆိုင်ရာ လေ့လာသင်ယူမှု အရင်းအမြစ်တစ်ခု ဖြစ်ပေါ်လာစေရန်။
- အနာဂတ်အတွက် လေ့ကျင့်ရေးနှင့်ပညာရေး နယ်ပယ်နှစ်ခုစလုံးတွင် အသိပညာ၊ ကျွမ်းကျင်မှု နှင့်လက်တွေ့လုပ်ဆောင်နိုင်မှုတို့ကို လေ့လာသင်ယူရန်နှင့် မြှင့်တင်ရန်၊ အခြားသော ပြည်တွင်း၊ ပြည်ပ လေ့လာသင်ယူမှု အရင်းအမြစ်များနှင့် ပေါင်းစပ်ညှိနှိုင်း ဆောင်ရွက်ခြင်း၊ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက် ခြင်းတို့ဖြင့် အပြန်အလှန်လေ့လာသင်ယူမှုကို လုပ်ဆောင်ရန်၊
- တီထွင်ဖန်တီးတွေးခေါ်ခြင်းနှင့် ဆန်းသစ်တီထွင်ခြင်းတို့ကို အားပေးလျက် ပို့ချခြင်း၊ ဆွေးနွေးခြင်း၊ စာတမ်းများပြုစုရေးသားခြင်းနည်းလမ်းများဖြင့် နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းများကို အကောင်းဆုံးပို့ချမှုများပေးရန်၊
- လေ့လာသင်ယူခြင်းနှင့် သင်ကြားပို့ချခြင်းနည်းလမ်းများဖြင့် စဉ်ဆက်မပြတ် တိုးတက်မှုကို လုပ်ဆောင် ရန်၊ ထိုသို့ လုပ်ဆောင်နိုင်စေရန်အတွက် နိုင်ငံတော်၏မူဝါဒများ၊ မဟာဗျူဟာများ၊ အခြားတိုးတက်မှု လိုအပ်ချက်များအပါအဝင် ဘာသာရပ်ဖွဲ့စည်းမှုများနှင့် အကြောင်းအရာများ၊ သင်တန်းသားများ၏ လိုအပ်ချက်များ၊ တုံ့ပြန်ချက်များနှင့် ပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာ အပြောင်းအလဲများအပေါ်တွင် သုတေသန ပြုလုပ်ခြင်း၊ အကဲဖြတ်ခြင်းတို့ကို လုပ်ဆောင်ရန်။
- အဖွဲ့အစည်းအသီးသီး၌ရှိသော စီမံခန့်ခွဲမှုအဆင့်အားလုံးအတွက် လိုအပ်သည့်စီမံခန့်ခွဲမှုနှင့် ခေါင်းဆောင်မှုဆိုင်ရာ အသိပညာနှင့် ကျွမ်းကျင်မှုများကို သင်ကြားပေးရန်။
- ပြောင်းလဲနေသော နိုင်ငံရေး၊ စီးပွားရေး၊ လူမှုရေးအကြောင်းအရာများနှင့်အညီ လက်ရှိ စီမံခန့်ခွဲမှုဆက်စပ်ဘာသာရပ် အကြောင်းအရာလိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးရန်။
- အစိုးရမှ သတ်မှတ်ပြဌာန်းထားသော ဘဏ္ဍာရေးစည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများနှင့်အညီ ကောင်းမွန်သော၊ တာဝန်ကျေပွန်သော ထိုကဲ့သို့နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းများ ဖြစ်လာစေရန်။
- ကိုယ်တိုင်ဦးဆောင်ရသော လုပ်ငန်းအဖွဲ့အစည်းများတွင် လေ့လာသင်ယူထားသော အတွေ့ အကြုံများကို လက်တွေ့ဘဝနှင့်ပေါင်းစပ်ကာ စနစ်တကျစီမံခန့်ခွဲတတ်စေရန်။
- နိုင်ငံတော်၏ မျှော်မှန်းချက်ဖြစ်သည့် ကောင်းမွန်သောအုပ်ချုပ်မှုနှင့် သန့်ရှင်းသောအစိုးရ တစ်ရပ် တည်ဆောက်ခြင်းကို အထောက်အကူဖြစ်လိမ့်မည်ဖြစ်သော ထိုကဲ့သို့ နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းများ ဖြစ်လာစေရန်။
စီမံခန့်ခွဲမှုပညာဌာနရှိဆရာ၊ဆရာမများ
ဦးသန်းမြင့်ဌေး
ပါမောက္ခ(ပညာဌာနမှူး-ကျောပြု)
ဒေါ်ယဉ်ယဉ်မိုး
ပါမောက္ခ
ဒေါ်သန္တာစိုး
လက်ထောက်ကထိက
ဒေါ်ချိုချိုလွင်
လက်ထောက်ကထိက
ဒေါ်ကျော့ကေခိုင်
လက်ထောက်ကထိက
ဒေါ်နန်းနွယ်ဝေ
လက်ထောက်ကထိက
စီမံခန့်ခွဲမှုပညာဌာနဌာနမှအဓိကသင်ကြားပို့ချသည့်ဘာသာရပ်နှင့်ရည်ရွယ်ချက်များ
စဉ် |
ဘာသာရပ် |
ရည်ရွယ်ချက် |
၁ | မဟာဗျူဟာမြောက်စီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၂ | လူကိုစီမံခန့်ခွဲခြင်း |
|
၃ | ဈေးကွက်စီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၄ | လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်မှုဆိုင်ရာ စီမံခန့်ခွဲမှု |
|
စဉ် | ဘာသာရပ် | ရည်ရွယ်ချက် |
၁ | အထွေထွေစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၂ | လူ့စွမ်းအားအရင်းအမြစ်စီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၃ | ဝန်ဆောင်မှုစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၄ | စီမံကိန်းစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၅ | ကျင့်ဝတ်၊ အဖွဲ့အစည်း များ၏ လူမှု တာဝန်ယူမှု၊ တာဝန်ခံမှု၊ပတ်ဝန်းကျင် ဆိုင်ရာ စီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၆ | ခေါင်းဆောင်မှု |
|
၇ | ရုံးလုပ်ငန်းစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၈ | ရုံးလုပ်ငန်းအခြေခံ |
|
၉ | ဘဏ္ဍာရေးစည်းမျဉ်း |
|
၁၀ | ဌာနဆိုင်ရာငွေစာ ရင်းထားသိုနည်း/အစိုးရစာရင်းထားနည်း |
|
စဉ် |
ဘာသာရပ် |
ရည်ရွယ်ချက် |
၁ | အထွေထွေစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၂ | ခေါင်းဆောင်မှု |
|
၃ | လူ့စွမ်းအားအရင်းအမြစ်စီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၄ | ဝန်ဆောင်မှုစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၅ | စီမံကိန်းစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၆ | ကျင့်ဝတ်၊ အဖွဲ့အစည်း များ၏ လူမှု တာဝန်ယူမှု၊ တာဝန်ခံမှု၊ပတ်ဝန်းကျင် ဆိုင်ရာ စီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၇ | ရုံးလုပ်ငန်းစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၈ | ရုံးလုပ်ငန်းအခြေခံ |
|
၉ | ဘဏ္ဍာရေးစည်းမျဉ်း |
|
၁၀ | ဌာနဆိုင်ရာငွေစာရင်း ထားသိုနည်း/အစိုးရစာရင်းထားနည်း |
|
စဉ် |
ဘာသာရပ် |
ရည်ရွယ်ချက် |
---|---|---|
၁ | အထွေထွေစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၂ | ခေါင်းဆောင်မှု |
|
၃ | ရုံးလုပ်ငန်းအခြေခံ |
|
၄ | ရုံးလုပ်ငန်းစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၅ | ဘဏ္ဍာရေးစည်းမျဉ်း |
|
၆ | ဌာနဆိုင်ရာငွေစာ ရင်းထားသိုနည်း/ အစိုးရစာရင်းထားနည်း |
|
စဉ် | ဘာသာရပ် | ရည်ရွယ်ချက် |
၁ | အထွေထွေစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၂ | ခေါင်းဆောင်မှု |
|
၃ | ရုံးလုပ်ငန်းစီမံခန့်ခွဲမှု |
|
၄ | ရုံးလုပ်ငန်းအခြေခံ |
|
၅ | ဘဏ္ဍာရေးစည်းမျဉ်း |
|
၆ | ဌာနဆိုင်ရာငွေစာရင်း ထားသိုနည်း/ အစိုးရစာရင်းထားနည်း |
|
၇ | ကြီးကြပ်မှု |
|
စဉ် |
ဘာသာရပ် |
ရည်ရွယ်ချက် |
---|---|---|
၁ | ရုံးလုပ်ငန်းအခြေခံ |
|
၂ | ဘဏ္ဍာရေးစည်းမျဉ်း |
|
၃ | ဌာနဆိုင်ရာငွေစာ ရင်းထားသိုနည်း/ အစိုးရစာရင်းထားနည်း |
|